کاربری ها
معرفی محصول

معرفی ظروف یکبار مصرف هواپیمایی

معرفی ظروف یکبار مصرف هواپیمایی

معرفی ظروف یکبار مصرف هواپیمایی

اگر تجربه مسافرت های هوایی طولانی مدت را داشته باشید، حتما دیده اید که وعده های غذایی در هواپیما با بسته بندی های جمع و جور اما محکمی عرضه می شوند که اغلب اوقات، مشابه آنها را در مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر کمتر پیدا می کنید. این محصولات به نام ظروف یکبار مصرف هواپیمایی شناخته می شوند و در این مطلب تلاش می کنیم علاقمندان را با خصوصیات و مدل های آنها بیشتر آشنا کنیم.

فهرست مطالب:

 

ظرف هواپیمایی چیست؟

شرکت های هواپیمایی طی سالیانی که از تبدیل شدن پرواز به یک صنعت و راه عمومی سفر بین عموم مردم می گذرد، راهکارهای متعددی را برای افزایش آسایش و راحتی مسافران خود به کار گرفته اند. یکی از این راه ها عرضه وعده های غذایی و میان وعده ها حین پرواز است. برای این کار اما باید ظروف و بسته بندی های مخصوصی طراحی می شد، چون در حالت عادی امکان پخت و پز در این وسایل نقلیه وجود ندارد و حتی گرم کردن هم با چالش های خاص خودش همراه است.

برای پاسخگویی به این نیاز، ابتدا از ظروف و بسته بندی های چینی استفاده می شد. اما تلفات آنها برای شرکت های هواپیمایی بسیار بالا بود و به مرور زمان مدیران بحث استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف را پیش کشیدند. اما نیازهای خاص این صنعت و همچنین خصوصیات یک سفر هوایی که آن را به کلی از سرو غذا در محیط هایی مثل رستوران ها جدا می کرد، باعث شد تا شاهد توسعه شاخه خاصی از محصولات یکبار مصرف باشیم که به نام ظروف کترینگ و هواپیمایی شناخته می شوند. در ادامه به خصوصیات این محصولات می پردازیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های ظروف هواپیمایی

به دلیل شرایط عرضه این محصولات، اغلب طیفی از ویژگی های مشترک میان آنها یافت می شود که باید در هنگام خرید به آنها دقت ویژه داشته باشید. برخی از این ویژگی ها به بحث چگونگی عرضه، مشخصات معمول ظاهری و البته راحتی جابه جایی و انبار کردن این ظروف برمیگردد، در حالی که بقیه به ایمن نگه داشتن محتویات، جلوگیری از بیرون ریختن آنها و استحکام بدنه مرتبط می شوند. به طور کلی مهمترین خصوصیات ظروف هواپیمایی که با مواد یکبار مصرف ساخته می شوند را می توان به شرح زیر مطرح کرد:

  1. شفافیت حداقل در یک سمت بدنه: معمولا درب این بسته بندی ها شفاف است و از طریق آن می توانید محتویات را مشاهده کنید. این موضوع هم برای چک کردن محتویات توسط پرسنل پرواز و هم برای زیبایی ظاهری در هنگام عرضه به مسافران اهمیت پیدا می کند.
  2. بهینه سازی برای تسهیل انبار کردن: بسته به طول پرواز، محتویات بسته های هواپیمایی می تواند تنوع فراوانی داشته باشد. گاهی اوقات آبمیوه و کیک (یک ترکیب کلاسیک) در این بسته ها قرار داده می شوند، در حالی که سفرهای بیش از شش ساعت حتما با یک وعده غذا همراه می شود. ظروفی که برای این منظور به کار می روند، به گونه ای طراحی می شوند که بسته به این محتویات حداقل فضای ممکن را اشغال کنند تا در هواپیما به راحتی انبار شوند.
  3. استحکام بدنه: استحکام و البته انعطاف بدنه این محصولات نسبت به محصولات یکبار مصرف عادی به مراتب بیشتر است، چون ارتعاشات و تکان های هواپیما به راحتی می تواند ظروف عادی را درهم بشکند. پس استحکام و انعطاف این مدل ها نسبت به همتایان عادی آنها به مراتب بیشتر است.
  4. وزن اندک: این موضوع با تسهیل انبار کردن ارتباط مستقیم پیدا می کند. هر چقدر وزن خود ظرف کمتر باشد، انتقال و ذخیره سازی آن در فرودگاه و داخل پرنده هم راحت تر می شود.
  5. خنثی بودن: این ویژگی به این معناست که این ظرف ها با مواد داخل خودشان واکنش نمی دهند. بسیاری از خوراکی ها که خواص اسیدی دارند می توانند به سرعت پلیمر یکبار مصرف را از بین ببرند. پس خنثی بودن ظرف اهمیت فراوانی دارد.
  6. عمر طولانی: این موضوع به این واقعیت برمیگردد که جنس های ضعیف به سرعت ممکن است پس از مصرف مسافران و جمع آوری در کیسه های زباله، بو بگیرند و عطر نامطبوعی را در فضای بسته کابین پخش کنند. پس باید عمر و دوام آنها به صورت میانگین بالاتر از سطح معمول باشد.
  7. عمر طولانی: این موضوع به این واقعیت برمیگردد که جنس های ضعیف به سرعت ممکن است پس از مصرف مسافران و جمع آوری در کیسه های زباله، بو بگیرند و عطر نامطبوعی را در فضای بسته کابین پخش کنند. پس باید عمر و دوام آنها به صورت میانگین بالاتر از سطح معمول باشد.

در خصوص جنس، دو نوع پلاستیکی و آلومینیومی از این محصولات در بازار یافت می شوند که هر کدام نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارند. برای مثال نوع پلاستیکی (پلیمری) در برابر ضربه و تکان های پرنده انعطاف فوق العاده مناسبی داشته و محتویات را نیز به شکل ایده آل به نمایش می گذارد. این در حالی است که مدل های آلومینیومی نمی توانند تصویر مناسبی از محتویات خود به نمایش بگذارند و البته پس از استفاده نیز شکل خود را حفظ نمی کنند. البته در عوض این مدل ها به راحتی بازیافت می شوند که می تواند امتیاز قابل توجهی برای آنها در مقایسه با نمونه های پلاستیکی محسوب شود.

قیمت و خرید ظروف هواپیمایی

مجموعه صنایع پلاستیک خوزستان یکی از مجموعه های پیشرو در تولید محصولات یکبار مصرف من جمله ظروف هواپیمایی است که سال ها خدمات خود را در اختیار مشتریان داخلی و خارجی قرار داده است. صادرات به کشورهای متعدد خارجی و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس مهر تأییدی بر کیفیت تولیدات ماست که با نازل ترین قیمت نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

بنابراین، از همه هموطنان عزیز که به دنبال خرید انواع ظروف یکبار مصرف هستند دعوت می کنیم تا به کمک کارشناسان ما نیاز خود در این حوزه را با کمترین هزینه و بدون دردسر رفع نمایند. تنها یک تماس برای تهیه محصول در هر حجم و تعدادی که بخواهید کافی است و همکاران ما خوشحال می شوند که در یافتن محصول ایده آل به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات